روز سه شنبه ، “سباستین دیلوگو” نماینده حزب چپ گرای “فرانسه تسلیم ناپذیر”، در هنگام پرسش از نخست وزیر فرانسه درباره وضعیت جنگ غزه، پرچم فلسطین را در مجلس این کشور به اهتزاز درآورد. رویدادی که بلافاصله با مداخله برخی نیروهای حاضر در محیط پارلمان رو به رو شد و آن‌ها پرچم فلسطین را از وی گرفتند. با این حال، نکته قابل تامل این است که مجلسِ مذکور، سباستین دیلوگو را برای 15 روز از سِمت خود به دلیل حمایت از مردم فلسطین تعلیق کرده است.

اقدام نماینده مذکور تنها اندکی پس از جنایت فاجعه بار اخیر صهیونیست ها در شهر رفح و بمباران چادرهای آوارگان و پناهجویان فلسطینی در این شهر انجام گرفته است. رویدادی که به کشته شدن ده ها تن انجامید و واکنش های گسترده بین المللی را علیه رژیم اشغالگر قدس برانگیخت. جالب است که سطح فشارها علیه صهیونیست ها به قدری افزایش یافت که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بنیامین نتانیاهو نیز مجبور شد تا در یک اقدام مضحک، بمباران چادرهای فلسطینی ها و البته مکان هایی در رفح که خودشان(صهیونیست ها) آن ها را منطقه امن اعلام کرده بودند، یک اشتباه فاجعه بار خطاب کند!

با این همه، آنچه به تازگی در قالب اقدام یک نماینده پارلمان فرانسه در حمایت از مردم فلسطین و برخورد سنگین با وی شاهد بودیم بار دیگر این نکته را اثبات می کند که تا چه اندازه ادعاهای دولت های غربی مبنی بر اینکه آن ها مهد آزادی و دموکراسی و آزادی بیان هستند، دروغ و غیرواقعی است. این موضوع تاکنون در قالب رویدادهای مختلف به نمایش درآمده است، با این حال، در روزها و ماه های اخیر، جهان غرب با چالش های جدی در زمینه افشای ماهیت حقیقی سیاست ها و گفتمان حکمرانی خود رو به رو شده است. واقعیتی که در نوع خود برای افکار عمومی جهان بیش از پیش آگاهی بخش است.

رویداد اخیر، در بحبوحه شناسایی کشور و دولت فلسطین از سوی برخی دولت های اروپایی نظیر اسپانیا، ایرلند و نروژ صورت گرفت. جالب است که در پارلمان ایتالیا نیز رویدادی شبیه به آنچه اخیرا در پارلمان فرانسه اتفاق افتاد، روی داد.

وقتی این موضوعات را در کنار حمایت های گسترده افکار عمومی و البته جامعه دانشگاهیان در جهان غرب از ملت فلسطین و آرمان قدس شریف در بحبوحه جنایات صهیونیست ها در نوار غزه می گذاریم، یک واقعیت بیش از هر زمان دیگری روشن می شود: هر چه صهیونیست ها تلاش می کنند تا نام و یاد فلسطین را از خاطره ها محو کنند، حقانیت و مشروعیت ملت و مقاومت فلسطین بیش از پیش در عرصه بین المللی و حتی در جهان غرب تثبیت و تقویت می شود.