گاردین افشا کرد: تهدید و ارعاب مقامات دیوان لاهه توسط اسرائیل

نشریه “گاردین” به تازگی در مصاحبه با شمار قابل ملاحظه ای از مقام های اسبق و کنونی رژیم صهیونیستی و البته منابع آگاه و برخی رسانه های منتقد صهیونیست، به این نکته اشاره کرده که رژیم صهیونیستی از سال 2015 تاکنون، به نحوی سازمان یافته اقدام به انجام جاسوسی از مقام های ارشد دیوان لاهه و همچنین طرح تهیدیدات جانی علیه آن ها کرده است. مساله ای که هم صهیونیست ها و هم قدرت های غربی به شدت به دبنال لاپوشانی آن بوده و هستند.
در بحبوحه تداوم اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در قالب جنگ غزه علیه مردم فلسطین و به طور خاص اقدام اخیر صهیونیست ها در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح که به شهادت ده ها تن ختم شده و سیلی از ابراز محکومیت های بین المللی را علیه اشغالگران اسرائیلی به دنبال داشته، نشریه گاردین افشاگری بزرگی را در مورد ماهیت و رویکردهای تروریستی رژیم اشغالگر قدس در عرصه بین المللی انجام داده است.

در این راستا، این نشریه انگلیسی در نتیجه مصاحبه با شمار قابل ملاحظه ای از مقام های سابق و کنونی رژیم صهیونیستی و البته منابع آگاه و برخی رسانه های منتقد صهیونیست، به این نکته اشاره کرده که رژیم صهیونیستی از سال 2015 تاکنون، به نحوی سازمان یافته اقدام به انجام جاسوسی از مقام های ارشد دیوان لاهه و همچنین طرح تهدیدات جانی علیه آن ها کرده است.

رویکردی که البته در مدت اخیر و در بحوحه طرح گمانه زنی های مختلف مبنی بر صدور حکم بازداشت بین‌المللی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآف گالانت وزیر جنگ صهیونیست ها، ماهیت جدی تری را نیز به خود گرفته است. در این چهارچوب، “کریم خان” دادستان دیوان بین المللی دادگستری به تازگی در واکنش به تهدیدات پیدا و پنهان اسرائیل علیه خود و دیوان لاهه و همچنین تلاش های قدرت غربی برای اعمال نفوذ در پرونده نسل کشی صهیونیست ها در نوار غزه گفته است که “این قبیل رفتارها باید هر چه سریعتر متوقف شوند و الا دیوان لاهه بر طبق اساسنامه خود با این قبیل اقدامات نیز به مثابه جرم رفتار می کند و آن ها را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد.”

بر اساس افشاگری های نشریه گاردین، رژیم اشغالگر قدس سعی داشته و دارد تا تمامی تماس ها و ارتباطات مقام‌های دیوان لاهه و کارمندان آن با نوار غزه و کرانه باختری را کنترل کرده و هدفِ جاسوسی قرار دهد. گاردین به این مساله اشاره داشته که این دستورکار به شدت مورد توجه نتانیاهو است و او نهادهای جاسوسی اسرائیل را موظف کرده که در این رابطه فعال باشند و نیات دیوان لاهه و اقدامات آن علیه اسرائیل را با دقت رصد کنند. نشریه گاردین در گزارش مفصل خود اشاره می کند که “فاتو بنسودا”، دادستان پیشین دیوان لاهه در دوره زمانی که پیگیر جنایات و اقدامات تحریک آمیز و مجرمانه اسرائیل علیه مردم فلسطین بوده، با حضور دو مرد ناشناس جلوی درب خانه خود در لاهه رو به رو می شود که مدعی بوده اند یک پاکت نامه که به تشکر یک زن آلمانی از دادستان دیوان مربوط بوده را می خواهند به وی بدهند.

*گزارش افشاگرانه نشریه “گاردین” در مورد کارزار 9 ساله جاسوسی و ارعاب صهیونیستها علیه دیوان لاهه و مقام های ارشد این نهاد قضایی بین المللی

با این حال، وقتی بنسودا پاکت مذکور را باز می کند با مقادیر قابل توجهی پول و همچنین یک شماره تلفن اسرائیلی رو به رو می شود. گویی سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل می خواستند به وی بفهمانند که می دانند او کجا زندگی می کند و بهتر است که با صهیونیست ها کنار بیاید.

البته که سطح و گستره افشاگریهای گاردین در مورد کارزار تهدید و ارعاب و جاسوسی صهیونیست ها علیه دیوان لاهه و مقام های ارشد آن از سال 2015 تاکنون به مراتب گسترده تر از این حرف هاست با این حال اینطور به نظر می رسد که گزارش افشاگرانه گاردین حامل 3 پیام محوری است.

یک: تاکید مجدد بر ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی
یکی از نخستین پیام های گزارش مفصل گاردین در مورد تهدیدات و جاسوسی رژیم اشغالگر قدس علیه دیوان لاهه و مقام های ارشد آن تاکید بر این مساله است که رژیم صهیونیستی به معنی واقعی کلمه یک رژیم تروریستی است و بایستی آن را مظهر تروریسم دولتی در جهان دانست.

رژیم سیاسی که غربی ها سال هاست با مانور رسانه ای و تبلیغاتی تاکید دارند که بگویند این رژیم دموکراتیک‌ترین رژیم سیاسی در خاورمیانه است اما در عمل، برای ساکت کردن منتقدان و مقام های قضایی بین المللی، راهی جز جاسوسی و تهدید به قتل آن ها را پیش روی خود نمی بیند. معادله ای که نشان می دهد تا چه اندازه جهان غرب سعی داشته و دارد تا ماهیت زشت صهیونیست ها را بَزَک کند.

دو: وضعیت وخیم رژیم صیهونیستی در محیط بین المللی
تمرکز جدی رژیم اشغالگر قدس بر ارعاب و جاسوسی از مقام های ارشد دیوان لاهه این نکته را نیز برجسته می‌کند که رژیم صهیونیستی با وضعیت بسیبار وخیمی از منظر وجهه بین المللی خود رو به رو است و می داند که افشای واقعیت های جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین می تواند این گزاره که اسرائیل غده سرطانی خاورمیانه و جهان است را بیش از پیش برجسته کند.

به بیان ساده تر، صهیونیست ها به قدری در مدیریت چالش های بیرونی خود با محوریت ظلمی که به مردم فسلطین اعمال می کنند حالتی درمانده به خود گرفته اند که راهی جز تهدید و ارعاب مقام های دیوان لاهه را پیش روی خود نمی بینند. راهکاری که از سوی آن ها استفاده می شود تا شاید بتوانند حدی از واقعیت های زشت رژیم خود را بپوشانند.

سه: روسیاهی بزرگ برای قدرت های غربی
در نهایت باید گفت که گزارش افشاگرانه اخیر نشریه گاردین در نوع خود یک روسیاهی بزرگ برای قدرت های غربی و جریان های سیاسی و رسانه ای متحد آن ها نیز است. نظام های سیاسی که سال هاست ادعاهای دور و درازی را در حوزه حقوق بشر و دموکراسی دارند با این حال در عرصه میدانی، همدست رژیمی خونخوار هستند که به هیچکدام از معیارها و اصول بین المللی پایبند نیست.

در عین حال، افشاگری های اخیر نشریه گاردین یک پیروزی بزرگ برای ملت فلسطین نیز است. ملتی که هر چه صهیونیست ها سعی در ضربه زدن به آن دارند، در عرصه عملی صرفا آن را عزیزتر و بزرگتر می کنند و می بینیم که سیلی از حمایت های بین المللی از ملت و مقاومت فلسطین مطرح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید