راز آدرس غلط لندن و واشینگتن درباره جنگ اوکراین

غرب در صدد تنظیم فرامتن‌های روانی و تبلیغاتی با هدف تمرکززدایی افکار عمومی دنیا از شکست سنگین ناتو در اوکراین است.

این روزها منابع نظامی و اطلاعاتی غرب، دستور کار مشترکی را در قبال جنگ اوکراین تعریف کرده‌اند که مبتنی بر ادعای شکست روسیه و در عین حال اجتناب از کمک‌های نظامی و مالی بیشتر به اوکراین است!

تخمین‌ها درباره تلفات روسیه در اوکراین مدت‌هاست که بسیار متفاوت بوده و پس از اینکه لندن اخیراً یک عدد شش رقمی در این خصوص ارائه کرد، سرویس‌های مخفی ایالات متحده، اکنون همین ادعا را مطرح کرده‌اند.

واشینگتن و لندن مدعی شده‌اند؛ از نیروهایی که پوتین در سال ۲۰۲۲ به جنگ فرستاد، چیز زیادی باقی نمانده است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که در مجموع ۳۱۵ هزار سرباز روس از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون مجروح یا کشته شده‌اند.

محافل پارلمانی در واشینگتن نیز با استناد به اسناد منتشر شده از سوی این نهادهای اطلاعاتی، می‌گویند این میزان برابر با ۸۷ درصد از نیروهای مسلحی است که قبل از جنگ، ۳۶۰ هزار سرباز را شامل می‌شد!

اما سوال اصلی اینجاست که چرا بازتاب این آمار و ارقام، در میدان نبرد در شرق اوکراین و حتی دیگر نقاط جنگ مشاهده نمی‌شود؟!

به عبارت بهتر؛ اگر حتی بخشی از این آمار صحت داشته باشد، جهان اکنون باید شاهد پیشروی روزانه و حتی ساعتی نیروهای اوکراینی در تصرف دونتسک و لوهانسک و حتی کریمه می‌بود!

فراتر از آن؛ اگر چنین آماری صحت داشت، دلیلی برای سبقت کشورهای عضو ناتو از یکدیگر در انصراف از ارسال کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین وجود نداشت.

مهم‌تر اینکه؛ وال استریت ژورنال با استناد به اسناد ادعایی منتشر شده توسط نهادهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس گزارش داده که جنگ، توان نیروهای مسلح روسیه را ۱۵ سال به عقب انداخته است! این در حالی است که نیروهای روسیه اخیراً توانسته‌اند در میدان نبرد بار دیگر به موفقیت‌هایی دست یابند!

در واقع؛ میان ادعاهای غرب و نتایج میدانی نبرد، تناقضی آشکار و عمیق وجود دارد که هیچ‌گونه قابل توجیه نیست و واقعیت امر مبتنی بر شواهد میدانی آن است که تا زمان اعلام شکست نهایی و رسمی اوکراین در جنگ با روسیه زمان زیادی باقی نمانده است.

از سویی؛ مواضع رسمی و غیر رسمی سران ناتو از جمله «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی نشان می‌دهد که تاب‌آوری ناتو در جنگ روسیه به پایان رسیده و اوکراین نیز باید به سرنوشت محتوم خود یعنی قربانی شدن در مسیر بلندپروازی‌های آمریکا تن دهد!

در چنین وضعیتی مقامات آمریکایی و اروپایی در صدد القای شکست و ناکامی روسیه در جنگ اوکراین هستند و با مانور بر روی برخی داده‌ها و اطلاعات کاذبی که در خصوص جنگ اوکراین با محوریت تلفات نیروهای روسی منتشر می‌کنند قصد دارند بار روانی شکست سنگین مشترک اوکراین و ناتو در جنگ را کاهش دهند.

به عبارت دقیق‌تر؛ غرب در صدد تنظیم فرامتن‌های روانی و تبلیغاتی با هدف تمرکززدایی افکار عمومی دنیا از شکست سنگین ناتو در اوکراین است. این بازی تبلیغاتی را واشینگتن و لندن آغاز کرده و رسانه‌های غربی نیز تکمیل کننده پازل بازی نهادهای رسمی و پنهان قدرت در کشورهایشان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید