جهان پسا ۷ اکتبر، جهان فلسطین است

لندن، نیویورک، واشنگتن، برلین، پاریس، کپنهاگ، آمستردام، میلان و حتی برن پایتخت سوییس نیز در واکنش به جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و نسبت به سکوت یا همدستی دولت‌های خود با این رژیم اعتراض کردند.
چهل و پنج روز از عملیات «طوفان الاقصی» می‌گذرد. عملیاتی که پیچیده‌ترین عملیات‌ یک گروه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس است. آنچه که در غزه رخ داد از سوی حماس، علیه رژیم اشغالگری بود که سال‌ها عنوان پیچیده‌ترین سیستم اطلاعاتی در منطقه و یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های اطلاعاتی و جاسوسی در جهان را یدک می‌کشید. این عملیات اما دستاوردهایی بسیار بیشتر از آنچه کارشناسان در روزهای ابتدایی می‌اندیشیدند برای فلسطین به ارمغان آورد.
فارغ از پیروزی‌ای که در نهایت با قبول آتش‌بس[احتمالا] از سوی رژیم صهیونیستی حاصل می‌شود، موج همراهی و همدردی مردم کشورهای سراسر جهان با فلسطین، آشنایی حداکثری افکار عمومی جهان با اشغالگری و ظالم بودن رژیم صهیونیستی و از همه مهم‌تر معنایی که مبارزه مردم فلسطین در این جهانِ مدرنِ ضدمعنا خلق کرده، دستاوردهای معنوی‌ای هستند که در بلندمدت تسهیل‌گر نابودی رژیم صهیونیستی خواهند بود. در واقع پیروزی اصلی برای فلسطین در میدان جنگ نرم در حال رقم خوردن است.
 نیروهای مقاومت حماس از صبح شنبه (۷ اکتبر ۲۰۲۳) عملیات طوفان الاقصی را ضد رژیم صهیونیستی شروع کردند و علاوه بر حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی، به این مناطق نفوذ کرده و با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست درگیر شدند و کنترل هفت شهرک را، هرچند موقت، به دست آوردند.
این عملیات در عمق ۶ تا ۱۲ کیلومتری اراضی اشغالی انجام شد. رزمندگان از لایه‌های متراکم و متعدد فیزیکی، الکترونیکی و هوشمند گذشتند و به شهرک‌ها رسیدند؛ درحالی‌که بیش از ۶۰ درصد نیروهای رزمی و نرم‌افزاری صهیونیست‌ها بر غزه متمرکز بوده و آن را محاصره کرده بودند!
این حملات غافلگیرکننده در حالی انجام شد که همواره رژیم صهیونیستی ادعا می‌کرد با وجود «گنبد آهنین» هیچ‌کسی نمی‌تواند آسیبی به سرزمین‌های اشغالی برساند. اگر چه عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی به پیکره رژیم صهیونیستی وارد آورد و شکست غیرقابل ترمیمی را در ابعاد نظامی-اطلاعاتی به این رژیم تحمیل کرد اما صهیونیست‌ها در راستای جبران این شکست اقدام به کشتار وحشیانه مردم غزه کرده‌اند که همچنان ادامه دارد.
عملیات طوفان الاقصی دستاوردهای بسیاری همچون تلفات سنگین مادی، نظامی و جانی برای صهیونیست‌ها، به محاق رفتن طرح عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل، ارتقای عمق استراتژیک گروه‌های فلسطینی، آغاز مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها و بازسازی چهره مقاومت داشته است.
جهان پسا ۷ اکتبر، جهان فلسطین است!
شکست بزرگ‌تر برای رژیم صهیونیستی و دستاورد بزرگ‌تر برای گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین در میدان جنگ سخت رقم نخورد بلکه در میدان جنگ نرم و برساخت یک روایت جدید از مسئله فلسطین رخ داد.
موج حمایت جهانی باعث نگرانی ویژه سران رژیم صهیونیستی شده است و وزیر امور خارجه این رژیم، چندمرتبه با خبرنگاران دیدار کرد تا شاید بتواند نخ تسبیح افکار عمومی جهان را به دست آورد‌!
در این باره مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد تعداد حامیان فلسطین در جهان از زمان آغاز جنگ کنونی غزه به شکل قابل‌ توجهی افزایش‌یافته و به همین میزان شمار حامیان اسرائیل کم شده است.
این مرکز صهیونیستی در گزارش خود اعلام کرد: نتایج بررسی‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ۹۵ درصد افرادی که در سراسر جهان بعد از آغاز جنگ غزه اقدام به برگزاری تظاهرات در واکنش به این جنگ کرده‌اند، از فلسطین حمایت می‌کنند.
در ادامه این گزارش تأکید شده است: در ۶ روز ابتدایی جنگ ۶۹ درصد از کل تظاهرات جهان علیه اسرائیل و در حمایت از فلسطینی‌ها و ۳۱ درصد این تظاهرات به نفع اسرائیل بود، اما از زمان اعلام «روز خشم» توسط حماس در ۱۳ اکتبر تعداد تظاهرات ضد اسرائیلی در دنیا به شکل قابل‌توجهی افزایش یافت و در زمان حاضر ۹۵ درصد این تظاهرات در حمایت از فلسطین و ضداسرائیل است و تنها ۵ درصد از اسرائیل حمایت می‌کنند.
نکته جالب‌ توجه اما تظاهرات گسترده مردم در آمریکا، مهم‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است. مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: دست‌کم در ۸۸ کشور جهان شاهد برگزاری تظاهرات مستمر در حمایت از فلسطین هستیم و بیشترین تظاهرات ضد اسرائیلی در ۴ کشور جهان یعنی ترکیه، ایران، یمن و آمریکا برگزار شده است.
این تظاهرات گسترده در حالی است که بر اساس گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بیش از ۱۳.۵ میلیون دلار برای تبلیغات روایت خود از جنگ غزه در اروپا هزینه کرده است. این اقدام در حالی است که فلسطینی‌ها بدون هیچ هزینه مالی، روایت حقیقی خود را از جنگ غزه به جهانیان نشان دادند.
لندن، نیویورک، واشنگتن، برلین، پاریس، کپنهاگ، آمستردام، میلان و حتی برن پایتخت سوییس نیز در واکنش به جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و نسبت به سکوت یا همدستی دولت‌های خود با این رژیم اعتراض کردند.

در واقع آنچه که در طوفان الاقصی در حال رخ دادن است شکست رژیم صهیونیستی هم در جنگ سخت و هم در جنگ نرم است. در جنگ سخت دو سناریوی محتمل وجود دارد؛ یک اینکه رژیم صهیونیستی جنگ را ادامه می‌دهد تا نقطه‌ای که یک جنگ منطقه‌ای شکل بگیرد، که در اینصورت نابودی خودش را تسریع کرده است و دو اینکه آتش‌بس را می‌پذیرد که در اینصورت هم شکست را قبول کرده است. در جنگ نرم هم جهان پس از ۷ اکتبر دیگر جهان گذشته نیست. اقدامات وحشیانه و جنایات عریان رژیم صهیونیستی باعث شد تا دستگاه رسانه‌ای و پروپاگاندای غرب در ایجاد روایت غالب ناتوان باشد. در سراسر کشورهای جهان خیابان‌ها مملو از طرفداران فلسطین است. در فضای مجازی نیز روایت غالب در دست طرفداران مقاومت است.

به بیانی دیگر اگر طوفان الاقصی رخ نمی‌داد، معلوم نبود چقدر هزینه و زمان نیاز بود تا مردم جهان اینگونه نسبت به حقیقت مسئله فلسطین و خطرناک بودن موجودیت رژیم صهیونیستی برای بشریت آگاه شوند. «طوفان الاقصی» بیشتر از آن که جنگی در سرزمین‌های اشغالی، شهرک‌های صهیونیستی و خیابان‌های نوار غزه باشد، جنگی ادراکی و روایی در اذهان و افکار مردم جهان است و تا به اینجا پیروز این میدان فلسطین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید