عوامل وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۹ خرداد یک ببر کاغذی ساختند تا شبکه اینترنشنال آن را شکار کند. ادعا را تبدیل به مبنا و بر اساس همان مبنای موهوم، شروع به سناریوسازی رسانهای کردند.
شبکه اینترنشنال عصر روز ۲۹ خرداد به نقل از ادعای یک سایت محلی نوشت: «انتظامات مسجد مکی زاهدان فردی را که از طرف اطلاعات سپاه ماموریت داشته، در پوشش طلبه علوم دینی مولوی عبدالحمید را به وسیله سم ترور کند، شناسایی و بازداشت کرده است.»
دفتر عبدالحمید نیز بیانیهای به شرح ذیل منتشر کرد: «در پی انتشار اخبار و گزارشهای متعدد در فضای مجازی مبنی بر بازداشت یک فرد مظنون در مسجد مکی زاهدان، به اطلاع میرساند یک فرد مشکوک که ظاهرا با برخی نهادها وابستگی دارد، در مسجد مکی زاهدان شناسایی و بازداشت شده است. فرد مظنون اظهارات و اعترافات مختلفی کرده است؛ این اعترافات در دست تحقیق و بررسی هستند.»
«سازگارا» از متهمین انفجار تروریستی دفتر نخست وزیری در شهریور ۱۳۶۰ به همراه سیما ثابت در شبکه اینترنشنال تقلای بسیاری کردند که میان ادعای عبدالحمید و ماجرای ترور ادعایی اسکریپال (جاسوس فراری روس مقیم لندن )در سال ۲۰۱۸ مشابهت سازی و با کلمات اطلاعات سپاه، کا.گ.ب شوروی، عبدالحمید و خلافت بنی عباس جمله سازی کنند.
یک منبع آگاه واقعه را در گفتگو با فارس به شرح ذیل روایت کرد:
- «نمایندگان مولوی عبدالحمید امروز (۳۰ خرداد) و پس از ۳ روز حبس این فرد را تحویل نمایندگان دستگاههای امنیتی میدهند. در جلسه تحویل ادعا میشود وی قصد سرقت و مسموم سازی را داشته، فرد حبس شده در حضور فرزند و مسئول دفتر مولوی عبدالحمید این ادعا ها را رد و آنرا ناشی از فشار عنوان میکند … بر اساس تحقیقات به عمل آمده این فرد عنوان کرده است طی سه روز حبس به صورت مکرر بازجویی و تحت شکنجه های روحی، جسمی و تهدید قرار گرفته و مجبور به گفتن مطالب مورد درخواست بازجویان شده است.»
نیروهای عبدالحمید مدعی هستند که طلبه سنی اعتراف کرده برنامه ترور داشته است. اولاً؛ صحت این ادعا چگونه اثبات میشود؟ ثانیاً؛ نیروهای عبدالحمید دقیقا با چه مجوزی یکی از شهروندان بلوچ را خودسرانه اسیر و محبوس کردند و از او اعتراف گرفتند؟ ثالثاً؛ آیا همین اعترافات تحت شکنجه بوده است؟ این گزاره از این جهت حائز اهمیت است که فرد اسیر شده، از شکنجه خود توسط افراد وابسته به عبدالحمید خبر داده است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همین رابطه گفت: «فردی که بازداشت [نیروهای عبدالحمید] بوده است شاکی است این بازداشت غیرقانونی بوده اگر شما تشخیص دادید این شخص قصد ارتکاب جرم را دارد باید علیه وی با دلیل و مدارک شکایت می کردید اما مبتنی بر حدس و گمان نمیتوان اقدام کرد. اگر افراد و بستگان این فرد شکایت دارند می توانند شکایت کنند اما تاکنون شکایتی دریافت نکردهایم اما این ادعا که این فرد قصد داشته شخص آقای عبدالحمید را مسموم کند، عوامل مسجد باید ثابت کنند وگرنه باید در برابر قانون پاسخگو باشند.»
پاسخگو کردن عبدالحمید و عوامل وابسته به او از این جهت حائز اهمیت است که کذب گویی این فرد مسبوق به سابقه است.
دروغ تجاوز جنسی – عبدالحمید روز ۱۵ آذر در صفحه توئیتری خود نوشت: اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن به قصد تحقیر و اعتراف اجباری در رسانهها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان موید این امر است. عبدالحمید در صفحه توئیتری خود دو گزاره شکنجه و تجاوز جنسی را ادعا کرده است. سند چیست؟ اخبار برخی رسانهها!
توئیت روز ۱۵ آذر ۱۴۰۱ عبدالحمید مبنی بر شکنجه برای اعتراف اجباری
توئیت روز ۶ دی ۱۴۰۱ عبدالحمید مبنی بر شکنجه برای اعتراف اجباری
سوژه ادعایی شکنجه و تجاوز جنسی آن برهه زمانی مربوط به یک زندانی به نام آرمیتا عباسی بود. شبکه CNN درباره این فرد نوشت که عباسی روز ۲۵ مهرماه به همراه نیروهای لباس شخصی به بیمارستان امام علی در کرج برده شد در حالی که موهای او تراشیده شده بود و به شدت میلرزید. در ادامه نیز با استناد به مکالمات به اصطلاح افشا شده کادر پزشکی ادعا کرد که به آرمیتا عباسی وحشیانه تجاوز شده است. [۱]
در مجموع سه گزاره درباره آرمیتا عباسی ادعا شد: اول؛ موهای آرمیتا تراشیده شده بود. دوم؛ به او تجاوز جنسی شده بود. سوم؛ تحت شکنجه شدید قرار گرفته است. عبدالحمید نیز برمبنای همین اتهامات مدعی شد که سیستم قضایی درحال شکنجه و اعتراف اجباری است.
این درحالی بود که ادعای تجاوز و شکنجه از سوی مادر آرمیتا عباسی نیز رد شده بود. عبدالحمید مدعی شد که قوه قضائیه در حال شکنجه و اخذ اعتراف اجباری است و کذب این ادعا با آزادی آرمیتا عباسی اثبات شد. تصویر و فیلم لحظه آزادی او در ادامه آمده است:
چهره آرمیتا عباسی روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
دروغ کرونا و جامعه المصطفی – عبدالحمید روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ به جامعه المصطفی اتهام زد که طلاب این مجموعه عامل ورود کرونا به قم و شیوع آن در ایران شدند ولی ۱۷ ماه بعد در سخنرانی که از خطبههای نماز جمعه روز ۸ مرداد ۱۴۰۰ میباشد، سخنان عجیبی درباره شیوع کرونا به زبان آورد و آن را ناشی از عذاب الهی دانست. عبدالحمید در آخر مشخص نکرد شیوع کرونا در ایران به دلیل جامعه المصطفی بود یا عذاب الهی؟! بریده از صوت عبدالحمید در خطبه ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ادامه آمده است.
اظهارات روز ۸ مرداد ۱۴۰۰
مسمومکردن دانش آموزان – عبدالحمید روز ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ هم گام با سمپاشی رسانهای یک اردوگاه سیاسی خاص در داخل کشور و رسانههای لندنی مدعی شد: «بسیاری بر این نظر هستند که شاید همین به واقعیت نزدیک است که این، نوعی سرکوب اعتراضات است. همین دختران در مدارس اعتراض کردند و حالا اگر جریانی این مسمومیت دختران را دنبال میکند و آنها که اطلاع دارند هم جلویشان را نمیگیرند، به خاطر اعتراضات است.»
عبدالحمید درحالی اتهام زنی میکند که خود در روز ۱۷ فروردین ۹۷ اتهامات علیه دارالعلوم تحت مدیریت خود را ناشی از مریض دلی عنوان کرد و گفته بود: متاسفانه برخی افراد مریض که دشمنی و حسادت هم دارند، مطالبی در فضای مجازی و اینترنت مطرح میکنند و با پخش بعضی شایعات و تهمتها قصد تخریب دارند. این افراد از خدا بیخبر که از اخلاق اسلامی و انسانی فاصله دارند، از این موضوع غافل اند که الله آنها را میبیند.
اسکرین متن منتشره خطبه فروردین ۹۷ | منبع: سایت عبدالحمید
بیانیه وزارت اطلاعات در اردیبهشت ۱۴۰۲ نشان داد که ماده سمی در کار نبوده است.
چگونه است که هر شایعهای علیه نظام ریشه در واقعیت دارد ولی گزارشات و اظهارات ضد دارلعلوم عبدالحمید ناشی از مریض دلی افراد است؟
اکنون عبدالحمید و حلقه مکی زاهدان پا را فراتر گذاشتهاند و علناً به یکی از نهادهای امنیتی اتهام زدهاند که قصد ترور او را داشتهاند. این ادعا در سلسله کذبیات او مبنی بر تجاوز و شکنجه در زندانهای قوه قضائیه است.
خودسری عوامل عبدالحمید مربوط به عدم برخورد قبلی با فرد مذکور و شبه نظامیان او در جنوب شرق کشور است. عوامل عبدالحمید روز دوشنبه ۲۹ خرداد یک ببر کاغذی ساختند تا شبکه اینترنشنال آن را شکار کند. ادعا را تبدیل به مبنا و بر اساس همان مبنای موهوم، سناریوسازی را شروع کردند.
هدف حداقلی این سناریو، منحرف کردن اذهان از حواشی یک هفته اخیر عبدالحمید است ولی یحتمل در فرامتن به دنبال کاراکترسازی از او به عنوان یک آزادی خواه مورد سوءقصد هستند که سرماخوردگی آتی این فرد نیز بر گرده نهادهای امنیتی باشد.