آقای عبدالحمید چه چیزی را باور کنیم؟

پس از تداوم اتخاذ مواضع مغرضانه توسط مولوی عبدالحمید در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان، رسانه های معارض و معاند و جریان های زاویه دار با انقلاب، ضمن استقبال از مواضع ضد نظام وی، دو بخش از صحبت های نامبرده در خصوص سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و ادعای اتخاذ اعتراف اجباری با محوریت تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران را بازنشر کرده اند.

عبدالحمید سرشار از تناقضات است، او اساسا نمی داند دنبال چیست و چه خواسته ای دارد؛ روزی از حقوق زنان سخن می گوید که البته عملا اعتقادی به آن ندارد؛ چند صباحی دیگر از رفراندوم سخن می گوید؛ روزی مدافع اغتشاشگران و محاربانی می شود که در خیابان ها علیه امنیت عمومی و ملی دست به سلاح بردند و متعرض نوامیس و جان و مال مردم شدند و همنوا با ضد انقلاب و مغرضان توئیت اعدام نکنید می زند؛ روز دیگر مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت می کند و از آنها می خواهد در خیابان ها حضور پیدا کنند.

او خود را عالمی دینی می داند و از فقه اهل سنت دم می زند در عین حال در اظهاراتی مدافع حقوق بهائیت می شود؛ مواضعی که هم برخلاف فقه و هم بر خلاف قانون اساسی و هم خلاف امنیت ملی است.

اسماعیل زهی که خود بهتر از هر فردی به خدمات و برکات جمهوری اسلامی و نگاه و عنایت ویژه مقامات عالی نظام برای مذاهب مختلف بویژه اهل سنت و مردم منطقه سیستان و بلوچستان واقف است اما با این وجود باز هم دم از تبعیض می زند و از اتهام زنی به حاکمیت دست برنمی دارد.

عبدالحمید در سایه امنیت و اقتداری که جمهوری اسلامی ایران برای او به ارمغان آورده، سیاست های کلان نظام را در بالاترین سطح ممکن به چالش می کشد و البته مدعی نبودی آزادی بیان در کشور هم می شود و در جدیدترین اظهاراتش در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان ادعاهای بدون مدرک و دلیل مطرح می کند.

اسماعیل زهی چند وقتی است در مسجد مکی زاهدان سخنان و مواضعی را بیان می کند که در اتاق های فکر خارجی و داخلی طراحی و تئوریزه و از زبان فرد ساده اندیشی همچون او بازگو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید