زمین زدن میهن با هدف گسترش بازار رقیب منطقه ای شرکت لبنیاتی المراعی سعودی/ سعودی برای سعودی

رسانه به عنوان ابزاری جهت پیشبرد اهداف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … مورد توجه می باشد؛ در واقع از طریق رسانه و ابزارهای آن به راحتی می توان در زمینه های ذکر شده سم پاشی هایی را صورت داد و با مسموم سازی فضا و القاء آنچه به دنبال آن هستند افکار عمومی و اذهان مردم را تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش بولتن نیوز، آنچه که در پی حوادث اخیر در کشور روی داده است مصداقی از توجه رسانه ای به ابعاد مذکور می باشد. نباید فراموش کرد که روند هدف گذاری برنامه های مورد نظر در حوزه اقتصادی و … نیز با لعاب سیاسی بوده و از جنس سیاسی می باشد. نمونه بارز در این باره، حواشی ایجاد شده برای شرکت لبنیات مهین می باشد. در حقیقت آنچه که از رهگذر این اتفاق برای زمین زدن میهن در دستور کار رسانه ای بوده است حذف این کارخانه بزرگ تولیدات لبنی از سطح منطقه ای و باز کردن فضا برای رقبای آن از جمله شرکت لبنیاتی المراعی عربستان سعودی می باشد.

در واقع ایران اینترنشنال به عنوان رسانه فارسی زبان عربستان، و در مقام مجری برنامه های سعودی و القاء عمومی آن، با طرح شبهات و اتهاماتی دروغین به میهن مانند جابه جا کردن نیروها و … ، درصدد است تا زمینه های ورشکستی میهن را فراهم سازد و آن را از گردونه رقابت منطقه ای با شرکت مورد نظر سعودی کنار بزند.

واقعیت امر این است که جنگ رسانه ای سعودی و رد پای آن در این باره نشان می دهد که تلاش های بی وقفه ای برای حذف فیزیکی شرکت میهن با ابزار رسانه ای صورت می گیرد؛ این در حالی ست که پیش تر روش های دیگری در این راستا دنبال شده و آنها بطور مرحله ای درصدد اجرای هدف شان گام برداشته اند؛ مثلاً آنچه که در سال 1398 برای کارخانه کاله در کشور عراق رخ داد و دچار حریق گسترده شد و متحمل خسارت 80میلیون دلار گردید و 90 درصد کارخانه نابود شد بخشی از پازل مذکور است که توسط سعودی دنبال شده و می شود.

از جمله نکات جالب توجه در ارتباطات با لجن پراکنی رسانه ای علیه شرکت میهن این است که آنچه در این باره ادعا می شود بدون هیچ گونه سند و مدرکی می باشد؛ آن هم در شرایطی که در این روزها بازار فیلم گرفتن ها از وقایع توسط افراد عادی و با دروبین غیر حرفه ای داغ بوده و همه چیز در کسری از ثانیه ضبط و پخش می شود؛ اما در رابطه با اتهام مذکور به میهن، هیچ گونه مستنداتی در قالب فیلم و تراکت نه ضبط شده و نه پخش می شود.

در مجموع آنچه در بخش رسانه ای و با اهداف جهت دار علیه شرکت مهین دنبال می شود ابعاد پیچیده ای ندارد و عملاً همه آن را لمس و مشاهده کرده اند. اما با توجه به حمایت سعودی از شرکت رقیب میهن برای زمین زدن آن، پرسش اینجاست که مسئولان کشور ما در جهت حمایت از میهن و صنایع مشابه آن که در تیررس رسانه ها با هدف ضربه زدن به ایران هستند چه برنامه ای دارند؟ آیا اصلاً برنامه ای در این باره دارند؟ آیا با توجه به حجم بالای هجمه های رسانه ای و اتهامات وارده، مسئولان کشور نسبت به حل چالش و تهدید مذکور راهکاری از پیش طراحی و تدوین کرده اند؟ در شرایطی که مبدأ و مقصد و هدف مشخص است آیا درباره ابزار و نحوه مقابه با این گونه موارد تدابیری اندیشیده شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید